Tehnologija gradnje mostov s tehniko narivanja

Klemen Sinkovič (2010) Tehnologija gradnje mostov s tehniko narivanja. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Prenos (8Mb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obravnava tehnologijo gradnje mostov s tehniko narivanja in pri tem zajema različne vrste narivanja ter za njih potrebno delovno opremo. Podrobneje je opisana tehnika narivanja težkih prekladnih konstrukcij. Ta je bila v tem primeru prednapeta armiranobetonska in je imela škatlast prerez. Glavni cilj naloge je bil za računski primer preveriti ustreznost izbire kljuna za narivanje. V uvodnem delu naloge je pripravljen kratek pregled zgodovine gradnje mostov. Predstavljene so tudi najpogostejše tehnike gradnje mostov, ter razlike med njimi. V drugem poglavju je opisana razlika tehnologij gradnje z metodo narivanja za lahke in težke prekladne konstrukcije. Ker smo se v diplomi omejili na težje prekladne konstrukcije, so v nadaljevanju za take konstrukcije podrobneje opisana še izbira ležišč za fazo gradnje ter za fazo uporabe, in možnost uporabe kljuna za narivanje, začasnih podpor ter začasnega podpiranja z začasnim pilonom in poševnimi vrvmi. V naslednjem poglavju je opisano potrebno prednapetje, s katerim prednapnemo prekladno konstrukcijo posebej za fazo gradnje in za fazo uporabe. V primeru narivanja mostov je prednapetje ključnega pomena, saj je v času gradnje konstrukcija podvržena velikim obremenitvam, ki jih sam betonski prerez brez prednapete armature ne bi mogel prevzeti. Obremenitve konstrukcije so velikega velikostnega reda tudi v zgrajenem stanju, vendar so te takrat manjše kot v prvem primeru. V nadaljevanju diplomske naloge smo preizkušali, kakšen vpliv ima izbira različnega kljuna za narivanje na velikostni red obremenitev. To smo preizkušali za primer viadukta Dobruša, ki je bil zgrajen leta 2008 na avtocestnem odseku Vrba – Peračica. Velikostni red obremenitev smo najprej določevali s pomočjo teoretičnega modela, ki je zajemal samo vplive lastne teže, ter nato še s pomočjo programskega paketa Sofistik. V drugem primeru smo lahko za mejno stanje nosilnosti upoštevali vse vplive, ki dejansko obtežijo obravnavani viadukt.

    Vrsta dela: Visokošolsko delo (Diplomska naloga)
    Ključne besede: kljun za narivanje, prednapetje, ležišča, prekladna konstrukcija, narivanje, teoretični model interakcije kljuna in prekladne konstrukcije, upogibni moment
    Število strani: 97
    Obseg in dodatki: 97 str., 4 pregl., 67 sl., 44 en.
    Jezik vsebine: slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Ime in priimekIDFunkcija
    doc. dr. Jože Lopatič69Mentor
    Datum in ura zagovora: 23 april 2010
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50057&select=(ID=5003873)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
    Katedre: Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo > Oddelek za gradbeništvo > Katedra za masivne in lesene konstrukcije (KMLK)
    ID vnosa: 619
    URI: http://drugg.fgg.uni-lj.si/id/eprint/619

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa

    Prenosi dokumenta

    Še več statistike za to delo...