Rok Marsetič (2016) Uporaba metod spodbujevanega učenja za optimizacijo krmiljenja prometa na cestni arteriji. Doktorska disertacija.
Povzetek
Današnja družba se zlasti v mestnih središčih pogosteje srečuje s prometnimi zastoji, višjimi stroški, nižjo prometno varnostjo in večjim onesnaženjem okolja. Prometne obremenitve vedno bolj presegajo kapaciteto cestne infrastrukture, posebno v koničnih urah. V mestih je velik delež križišč opremljenih s svetlobnosignalnimi napravami, ki imajo ključno vlogo pri varnem in učinkovitem vodenju prometa. Pri zagotavljanju čim krajših zamud je pomembna hitra prilagoditev krmilnih programov v realnem času. Z omejitvijo širjenja cestne infrastrukture in naraščanjem prometnih obremenitev čedalje težje ohranjamo zadovoljiv prometni nivo uslug s klasičnimi tehnikami krmiljenja. To še posebno velja ob nastanku nepredvidenih prometnih dogodkov. V takšnih situacijah so pomanjkljivosti zdajšnjih krmilnih sistemov še opaznejše. Promet je stohastične narave in spremembe v prometnem toku zahtevajo, da se krmilna strategija nenehno posodablja. Za reševanje tako zahtevnih in kompleksnih problemov optimizacije krmiljenja svetlobnosignalnih naprav potrebujemo sistem, ki se nenehno prilagaja in uči. S pomočjo umetne inteligence je mogoče razviti sisteme, ki so sposobni samostojnega učenja. V doktorski disertaciji smo predstavili sodoben pristop krmiljenja svetlobnosignalnih naprav na cestni arteriji, in sicer z uporabo algoritma spodbujevanega učenja. Predlagani algoritem omogoča hitro in samostojno učenje optimalne strategije krmiljenja v najrazličnejših prometnih razmerah. Uspešnost predlaganega algoritma smo preverili s pomočjo mikrosimulacijskega orodja, s katerim lahko z veliko natančnostjo simuliramo realne prometne razmere. Dokazali smo, da je učinkovitost predlaganega krmiljenja boljša v primerjavi s klasičnim prometno odvisnim krmiljenjem.
| Vrsta dela: | Visokošolsko delo (Doktorska disertacija) |
| Ključne besede: | spodbujevano učenje, cestna arterija, krmiljenje prometa, svetlobnosignalne naprave |
| Število strani: | 109 |
| Obseg in dodatki: | 109 str., 10 pregl., 54 sl., 6 en. |
| Jezik vsebine: | slovenščina |
| Mentor / Somentorji: | | Ime in priimek | ID | Funkcija |
|---|
| izr. prof. dr. Marijan Žura | 150 | Mentor |
|
| Datum in ura zagovora: | 15 februar 2016 |
| Povezava na COBISS: | http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50057&select=(ID=7394401) |
| Ustanova: | Univerza v Ljubljani |
| Fakulteta: | Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo |
| Katedre: | Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo > Oddelek za gradbeništvo > Prometno tehniški inštitut (PTI) |
| ID vnosa: | 5446 |
| URI: | http://drugg.fgg.uni-lj.si/id/eprint/5446 |
|---|
Akcije (potrebna je prijava)