Določitev mejnih prometnih obremenitev motornih vozil in pešcev za urejanje prehodov za pešce izven križišč na podlagi čakalnih časov in zajezitvenih dolžin motornih vozil

Sergej Destovnik (2006) Določitev mejnih prometnih obremenitev motornih vozil in pešcev za urejanje prehodov za pešce izven križišč na podlagi čakalnih časov in zajezitvenih dolžin motornih vozil. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Prenos (4Mb)

    Povzetek

    Prehodi za pešce izven križišč se urejajo z namenom, da bi med oddaljenimi prehodi v križiščih preprečili peščevo nedisciplinirano prečkanje vozišča ter zmanjšali število konfliktnih situacij. V prvem delu so opisani zakonodaja in pravilniki, podani so kriteriji za postavitev prehodov ter opisane karakteristike prometnih udeležencev v območju prehodov za pešce. Naloga določa mejne prometne obremenitve motornih vozil in pešcev za odločitev o urejanju semaforiziranega oziroma nesemaforiziranega prehoda. Mejo so določali čakalni časi motornih vozil, ki so bili določeni s pomočjo mikrosimulacijskega programa VISSIM 4.10. O načinu urejanja posameznega prehoda za pešce na podlagi prometnih obremenitev se odloča po tistem, ko ti ustrezajo vsem drugim pogojem in kriterijem. Treba je poudariti, da v pridobljenih rezultatih ni upoštevan najbolj pomemben kriterij – prometna varnost pešcev. S pomočjo opravljenih simulacij in vrednotenja rezultatov na nesemaforiziranih prehodih sta določena dva grafa, ki določata mejo prometnih obremenitev motornih vozil in pešcev za urejanje nesemaforiziranega oziroma semaforiziranega prehoda za pešce v območju izven križišč. Za primere, ko se na podlagi določenih grafov odločimo za izvedbo semaforiziranega prehoda za pešce, so bile določene 95-percentilne zajezitvene dolžine, do katerih prihaja pri različnih dolžinah ciklusov na semaforiziranem prehodu za pešce. Rezultat predstavljata zgornja meja prometnih obremenitev motornih vozil za ureditev semaforiziranega križišča pri različnih dolžinah ciklusov ter spodnja meja prometnih obremenitev motornih vozil za izvedbo izvennivojskega križanja pri različnih oddaljenostih bližnjih križišč.

    Vrsta dela: Visokošolsko delo (Diplomska naloga)
    Ključne besede: prehod za pešce izven križišč, prometne obremenitve, zamude, zajezitvene dolžine, nivo uslug, mikrosimulacija
    Število strani: 91
    Obseg in dodatki: 91 str. 19 pregl., 44 sl., 4 graf., 7 en.
    Jezik vsebine: slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Ime in priimekIDFunkcija
    doc. dr. Tomaž Maher71Mentor
    Datum in ura zagovora: 19 december 2006
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50057&select=(ID=3437921)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
    Katedre: Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo > Oddelek za gradbeništvo > Prometno tehniški inštitut (PTI)
    ID vnosa: 538
    URI: http://drugg.fgg.uni-lj.si/id/eprint/538

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa

    Prenosi dokumenta

    Še več statistike za to delo...